Wspólny projekt - koncepcja #2

Informacje dotyczące serwisu unity3D.pl, propozycje, sugestie, opinie.

Wspólny projekt - koncepcja #2

Postprzez admin » 13 Maj 2012, 13:11

W nawiązaniu do Wspólny projekt - koncepcja.


Elementy które potrzeba zaprogramować

- generowanie trenu
- sterowanie samolotem (dwa wymiary)
- wystrzeliwanie pocisków
- dodawanie przeciwników
- AI przeciwników
- śledzenie kolizji
- sterownie kamera
- ...

Generowanie terenu prawdopodobnie będzie dyskusyjne (może nowy temat?)

Żeby już zacząć proponuje by każdy spróbował we własnym zakresie, lub w konsultacji na forum dodać swoją część skryptu dotyczącego sterowania samolotem i wystrzeliwania pocisków. (może to też dodać jako nowy temat?)

Generalnie chodzi o jak najbardziej zgrabne i sensowne rozwiązywanie problemów.

Termin pierwszego zagadnienia, do przyszłej niedzieli?
Awatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 51
Rejestracja: 04 Lut 2011, 02:22
Miejscowość: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Arigon » 13 Maj 2012, 13:25

Wydaje mi się że lepiej było by zrobić to w 3d latamy i strzelamy wraz z 'naszą' grupą do samolotów w grupie przeciwnika. Wysoko tak że ziemię można zrobic jako kulę. Bez generowania terenu.
Awatar użytkownika
Arigon
 
Posty: 37
Rejestracja: 22 Lut 2012, 16:05
Miejscowość: Radom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Krystian80 » 13 Maj 2012, 14:39

Ja jestem za aby pierwsze spróbować zrobić River Raid, tak jak mówię ja coś tam zaczynam robić w blenderze a więc po tym projekcie o ile będzie w 3d mogę pomóc.
Krystian80
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Maj 2012, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez admin » 13 Maj 2012, 15:50

Również proponuje skupić się na razie na najprostszym wykonaniu. Kamera z góry, rzeka, po bokach kanion jak na filmie. Gdy poznacie podstawy, łatwiej będzie wam wykonywać później modyfikacje typu symulator lotu, Air Strike, lub inne.
Awatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 51
Rejestracja: 04 Lut 2011, 02:22
Miejscowość: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Krystian80 » 13 Maj 2012, 15:53

A więc trzeba chwilowo poczekać aż się kilka osób zgłosi.Ja tak jak mówię uczę się grafiki 3d w blenderze.Może ktoś zrobił by o tym tutorial lub o pisania skryptów w c# lub innego języka który darmowo jest w unity.
Krystian80
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Maj 2012, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Arigon » 13 Maj 2012, 16:36

Coś się pogubiłem, ten projekt mają robić nowi czy zaawansowani? Mi się wydaje że łatwiej będzie to zrobić w 3d.
Awatar użytkownika
Arigon
 
Posty: 37
Rejestracja: 22 Lut 2012, 16:05
Miejscowość: Radom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Krystian80 » 13 Maj 2012, 16:47

Moim zdaniem ci i ci kto co będzie dał radę zrobić i dokumentować można byłoby skrypty i inne rzeczy(ktoś wpadł na ten pomysł zapomniałem kto)a więc jak w 3d to będzie czy 2d?.2d raczej będzie łatwiejsze jeśli oto chodzi.
Krystian80
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Maj 2012, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez admin » 13 Maj 2012, 16:57

Obojętnie, obiekty występujące w grze można zrobić na bitmapach lub wektorowe low-poly. Jedna i drugą wersje możemy dodać do projektu.

Jeśli ktoś chce zrobić następujące obiekty w 2D lub 3D proponuję zadeklarować się.
- plane
- helicopter
- fuel
- ship
- balloon
- plane enemy

Ktoś inny może wybrać dźwięki z http://www.sounddogs.com/
- odgłos lotu
- strzał
- tankowanie paliwa
- trafienie, umieranie


Kurs C# jest np. tutaj http://www.centrumxp.pl/dotNet/20,kateg ... -cz-I.aspx

.
Awatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 51
Rejestracja: 04 Lut 2011, 02:22
Miejscowość: Wrocław
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Arigon » 13 Maj 2012, 17:36

Mi to pasuje, jak dla mnie łatwiejsze są gry w 3d. Lecz jak już pisałem mam trochę inną koncepcję tej gry równie łatwej w wykonaniu, a mianowicie:

Gra jest w środowisku 3D. Zamiast kamery górnej jest 3-cio osobowa ( śledząca 'nasz' samolot. Latamy wraz z grupą innyc samolocików, naszym celem jest zniszczenie samolotów wroga. Latamy wysoko nad ziemią więc można ją zrobć jako sferę z teksami Bumped.

Kiedy byłem młodszy grając w jakąś strzelaninkę była taka misja powietrzna jak opisałem wyżej, mój powyższy opis w porównaniu do frajdy jaką miałem w tamtejw misji jest mierny.

Mógł bym zrobić kilka modeli

Edit
Albo można by pobrać profesionalne modele z netu
Ostatnio edytowany przez Arigon, 13 Maj 2012, 17:41, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Arigon
 
Posty: 37
Rejestracja: 22 Lut 2012, 16:05
Miejscowość: Radom
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Wspólny projekt - River Raid

Postprzez Krystian80 » 13 Maj 2012, 17:40

Proponowałbym zrobić głosowanie do wtorku pomiędzy 3d a 2d.
Krystian80
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Maj 2012, 16:52
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Następna

Wróć do unity3D.pl

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość