Strona 1 z 1

2D: closed sprite shape jako maska grupy buttonów

PostWysłany: 21 Lut 2022, 01:09
przez Paranoid
Jestem początkujący, więc proszę o wyrozumiałość. Projekt 2D. Na canvasie mam grupę buttonów. Chciałbym je wymaskować używając closed sprite shape (lub ewentualnie innego obiektu - byle był wektorowy a nie w oparciu o rastrowego sprita). Przed Unity dużo pracowałem na programach Adobe i w każdym jest możliwość maskowania wektorową krzywą, może dlatego się uparłem i szukam podobnego rozwiązania w Unity. Przeszukałem "internety" i znalazłem jedynie takie coś: https://answers.unity.com/questions/1810817/sprite-shape-used-as-sprite-mask.html
Jest tam mowa o jakiś działaniach na shaderach - dlatego wybrałem publikację mojego pytania w tym dziale. Sęk w tym, że nic z tego tłumaczenia nie rozumiem. Dlatego proszę Was o przedstawienie mi rozwiązania krok po kroczku, bez pomijania czegokolwiek, nawet jeśli dla Was to jest oczywiste.