Obliczanie odległości

Shadery i tematy z nimi związane.

Obliczanie odległości

Postprzez kmicik12 » 03 Lis 2016, 23:24

Witam, czy jest jakaś możliwość żeby shader sprawdzał odległość obiektu do którego jest przypisany materiał od kamery?
Chciał dokonywać kilku zmian dotyczących tekstur oraz map zależnie od tego jak daleko dany obiekt jest od kamery. Wiem że mógł bym to zrobić za pomocą skryptu natomiast jest to w moim przypadku bardzo niepraktyczne i zależy mi aby coś takiego potrafił zrobić shader.
kmicik12
 
Posty: 185
Rejestracja: 01 Sie 2015, 23:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Obliczanie odległości

Postprzez Marcin » 04 Lis 2016, 06:40

Możesz zrobić coś takiego. W shaderze masz dostęp do _WorldSpaceCameraPos. Możesz użyć tego i spróbować wyznaczyć odległość wierzchołka od kamery.
Marcin
 
Posty: 291
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Obliczanie odległości

Postprzez kmicik12 » 05 Lis 2016, 19:41

dzięki ale właściwie w którym momencie powinienem się do tego odwołać bo próbuje różnych opcji ale niestety crashuje. Próbowałem potworzyć coś w funkcji vertex ale szczerze mówiąc nie wiem nawet czy słusznie bo z shaderami to tak troszke słabo u mnie
kmicik12
 
Posty: 185
Rejestracja: 01 Sie 2015, 23:59
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Obliczanie odległości

Postprzez Marcin » 05 Lis 2016, 20:22

Wydaje mi się, że możesz to wyznaczyć w vertex shaderze, a następnie przekazać do pixel shadera. Wartości powinny być wtedy interpolowane dla każdego piksela. Nie wiem jednak czy nie ma jakiejś prostszej metody, żeby wyznaczyć odległość piksela od kamery - musiałbyś sprawdzić.
Marcin
 
Posty: 291
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Shader Lab

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość