system cząstek nachodzi na bilboard drzew

Shadery i tematy z nimi związane.

system cząstek nachodzi na bilboard drzew

Postprzez kot7123 » 27 Cze 2016, 10:19

Witajcie robię grę używając terenu w unity. Jak wiadomo w celu zwiększenia wydajności gry drzewa z dalszej odległości zamieniane są w bilboardy. W tej grze będzie wodospad i wybuchy zrobione z systemu cząstek. Problem jest w tym że jak drzewa zamieniają się na bilboardy to system cząstek (będący za nimi) nachodzi na nie. Czy wiecie jak to naprawić?
kot7123
 
Posty: 11
Rejestracja: 28 Mar 2016, 07:31
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: system cząstek nachodzi na bilboard drzew

Postprzez Powder » 27 Cze 2016, 11:51

Nie wiem gdzie to się ustawia dla drzew, ale w Particle System w zakładce Renderer ustaw Sort Mode na By Distance. Jak to nie pomoże to dodaj Sorting Layer i przesuń ją za Default.
Powder
 
Posty: 182
Rejestracja: 11 Kwi 2015, 18:47
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: system cząstek nachodzi na bilboard drzew

Postprzez EvilArev » 27 Cze 2016, 12:20

SortingLayer działa dla Sprite'ów, a "By Distance" tylko w obrębie danego systemu (nie wpływa na inne obiekty). Możesz spróbować zmienić "Sorting Fudge" w Particle Systemie, albo zastanowić się czy wodospad powinien działać na partiklach w takiej odległości od kamery, że drzewa zmieniają się w billboardy (czyli dorobić mu LODa).
EvilArev
 
Posty: 359
Rejestracja: 14 Kwi 2013, 15:32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: system cząstek nachodzi na bilboard drzew

Postprzez kot7123 » 28 Cze 2016, 11:50

Znalazłem już rozwiązanie problemu wybuchy są stworzone w tym nowym systemie cząstek i tam wystarczy wstawić -1 w Order in Layer. Natomiast wodospad mam ze starego systemu cząstek i tam narazie nie wiem co ustawić, pewnie będę musiał go zmienić do nowego.
kot7123
 
Posty: 11
Rejestracja: 28 Mar 2016, 07:31
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do Shader Lab

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości