Strona 1 z 1

zdjęcia w grze - sposób ładowania [optymalizacja]

PostWysłany: 13 Maj 2018, 06:55
przez athomicus
hej
jeśli chcę stworzyć gierkę na komórki która będzie zawierała około 100 zdjęć ( 1 level - 1 zdjęcie - jako tekstura pod model 3d) to jaką metodologię wybrać by to w miarę sprawnie działało
1) każde zdjęcie doładowywane co plansze z Resources ?
2) atlas np.: z 10 zdjęć
3) czy porzucić 3d i robić w UI jako atlas spriteów

Re: zdjęcia w grze - sposób ładowania [optymalizacja]

PostWysłany: 14 Maj 2018, 00:04
przez patrykas1000
Jedno mogę ci powiedzieć na 100, jeżeli chcesz pokazywać obiekt 2d, jakim jest zdjęcie to nie używaj do tego elementów 3D, nawet jeżeli jest to Plane. Jeżeli jednak zdjęcie jest elementem otoczenia 3D lub 2D to możesz śmiało ustawić je jako teksturę elemetów gry, ale skoro o to pytasz, to zakładam że w twojej sytuacji lepiej abyś użył UI. Zadbaj o to by nie ładować texttur full HD na powierzchni która ma ledwie 100px wielkości, przygotuj sobie kilka rozmiarów, albo dynamicznie skaluj duże (ale to będzie kosztowało czas wczytywania )