GUI Button

Tworzenie oprogramowania dla IOS i Android.

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 20:19

Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 20:39

Sony Ericsson Xperia Mini Pro, budowane na Unity 5.3.4f1 - poza tym, że przycisk był poza ekranem, to aplikacja się nie wiesza. Jednak po przesunięciu przycisku na środek ekranu, po uruchomieniu gry na urządzeniu, jest on różowy i nie ma w nim tekstu. Przycisk działa, a gra się nie wysypuje. Nie wiem co może powodować takie zachowanie u Ciebie. Pierwsza scena w zasadzie jest bardzo prosta i nie powinno się tam nic psuć.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 20:47

A powiesz mi jak u Ciebie nazywa się aplikacja? Bo u mnie z nie wiadomych przyczyn nazywa się "Unity"a u Ciebie?
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 21:04

U mnie gra również nazywa się Unity. Nazwę tę możesz zmienić w "Edit -> Project Settings -> Player" w polu "Product Name".
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 21:11

Jest zmieniona z tego co pamiętam, a podesłałbyś już zbudowaną aplikację w tedy zobaczę czy działa też u mnie czy ja coś robię źle.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 21:27

Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 21:44

Ja coś musiałem pokićkać, utworzyłem nowy projekt i wszystko działa dobrze. Tylko zaś te skalowanie mnie przyprawia o ból głowy, jakieś podpowiedzi co do tego? :)
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 21:58

Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Jeżeli chcesz skalować elementy w zależności od rozmiaru ekranu, to możesz wybrać opcję "UI Scale Mode" na "Scale With Screen Size" komponentu "Canvas Scaler" obiektu "Canvas". Ogólnie to możesz poczytać o nowym systemie UI lub uczyć się tego metodą prób i błędów. Czasami trzeba się jednak natrudzić, żeby uzyskać oczekiwany efekt.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 22:01

Ogólnie chciałbym aby przyciski w menu były stosunkowo większe natomiast po wejściu w grę przyciski w prawy górnym rogu były większe niż są obecnie.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 22:23

Nie wiem czy do końca rozumiem Twój problem. Rozmiar elementów GUI można zmieniać w edytorze. Jeżeli coś jest za małe, to możesz to zwiększyć. Jeżeli z kolei mówisz o tym, że na urządzeniu (po przeskalowaniu) coś jest za małe, to chyba da się jakoś ustawić minimalny rozmiar elementu.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

PoprzedniaNastępna

Wróć do iPhone i Android

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości