GUI Button

Tworzenie oprogramowania dla IOS i Android.

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 07 Wrz 2016, 19:40

Używasz w kodzie jakichś makr w stylu "#if UNITY_ANDROID ... #endif" aby tworzyć osobny kod na Androida i Desktop? Być może w tamtych miejscach są problemy, które nie uaktywniają się w edytorze. Jeżeli to również nie to, to możesz spróbować pobawić się debugowaniem aplikacji odpalanej na urządzeniu z poziomu edytora. Jest nawet odpowiednia strona, na której można znaleźć informacje, jak to wykonać: http://docs.unity3d.com/Manual/Attachin ... evice.html
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 20:12

Po wywaleniu UI i zbudowania aplikacji wszystko działa poprawnie.
Nie, nie uzywam nic takiego - Jak takiego czegoś użyć jakiejś poradniki czy coś gdzie to wstawić?

EDIT: Edytor mi nie działa.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jakub27 » 08 Wrz 2016, 01:41

W zasadzie to zależy. Jest tam więcej opcji. Można wybrać, czy obiekt ma się skalować ze zmianą rozmiaru ekranu czy zawsze pozostawać tego samego rozmiaru. Można również ustalić, czy ma być zakotwiczony w jakimś miejscu. Ogólnie jest więcej opcji. Chcąc osiągnąć to samo w starym systemie pewnie skończyłoby się to na pisaniu własnych klas GUI, które pewnie bardzo by przypominały te wprowadzone w nowym systemie. Dodatkowo nowe UI można tworzyć w edytorze, co jest wygodniejsze np. dla level designerów, którzy nie za bardzo orientują się na programowaniu.

W nowym UI trzeba sporo się napracować aby skalowanie działało prawidłowo. Póki co skalowanie nowego UI nie jest takie proste jak by się mogło wydawać.
Jakub27
 
Posty: 160
Rejestracja: 24 Cze 2014, 13:21
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 14:23

Marcin zastosowałem Twoją poradę ale to na nic. Próbowałem tez opcji wykrywania platformy tez nie zadziałała. Jakieś inne propozycje?
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 14:32

To powiedz jeszcze, czy ustawiasz przycisk w jakiś sposób? Referencje? Czy po prostu dodajesz go do sceny jako dziecko obiektu Canvas, budujesz i jest ten błąd?
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 14:50

Dodaje jako dziecko Canvas.
Oczywiście dodaje Kamerę oraz nazwę sceny do której ma przejść po kliknięciu przycisku.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 16:24

Ok, to teraz pytanie, czy gra się wiesza w momencie uruchomienia czy naciśnięcia przycisku? Bo jeżeli to drugie, to najpewniej nie dodałeś w opcjach buildu sceny, do której prowadzi przycisk. Możesz to zrobić w build settings.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 17:58

Gra się wiesza w momencie uruchomienia gry.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 08 Wrz 2016, 18:07

W takim razie nie wiem co może być problemem. Jeżeli chcesz, to możesz udostępnić tutaj projekt i się do sprawdzi.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 08 Wrz 2016, 18:44

Dobra, udostępnie po 22. I tak tylko się uczę bardziej na tym projekcie więc nie ma sprawy a chciałbym się dowiedzieć o co chodzi :)
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

PoprzedniaNastępna

Wróć do iPhone i Android

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości