GUI Button

Tworzenie oprogramowania dla IOS i Android.

GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 13:59

Witam, mam problem dotyczący funkcji GUI.Button mianowicie w unity przyciski wyglądają dobrze ale gdy już wgram na telefon o rozdzielczości 1080x 920px kiepsko to wygląda przyciski są bardzo małe i tutaj mam do Was pytanie jak ustawić aby przyciski był responsywne?
Prezentuje kawałek kodu odpowiedzialnego za wycentrowanie przycisku oraz jego utworzenie .

Kod: Zaznacz wszystko
GUI.Button(new Rect(Screen.width / 2 - 50, Screen.height / 2 + -150, 100, 50), "Menu")


Z góry dziękuję za każdą odpowiedź :)
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 07 Wrz 2016, 14:07

Lepiej używaj nowego systemu GUI, który składa się z elementów na scenie w obiekcie Canvas np. Text, Button itd. Wtedy możesz ustawić rozmiar elementów, ich skalowanie itd.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 14:24

Jakieś wskazówki jak zacząć z tego korzystać?
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Saitama » 07 Wrz 2016, 14:27

Panel Hierarchy -> PPM -> UI -> Button

Utworzy ci się Canvas który jest jakby obszarem według którego skalują się wszystkie przyciski itp.

Jeżeli się czegoś nie wiesz polecam szukać tego na youtube, a dopiero z problemami przychodzić na forum :).
Saitama
 
Posty: 94
Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 14:30

Wiesz jestem początkującym w unity i szczerze nawet nie wiedziałem o takiej funkcji za co bardzo dziękuję.
Teraz muszę pokombinować że jeśli przycisk zostanie kliknięty musi otworzyć się nowa scena ;p
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 15:18

Marcin, może byś wiedział dlaczego po dodaniu obiektu button i zbudowaniu tego projektu pod androida pisze że gra została zatrzymana, Unity nie wyświetla żadnego błędu a w "Game" działa wszystko bez problemu.
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jakub27 » 07 Wrz 2016, 16:12

viewtopic.php?f=7&t=1034&p=3095&hilit=skalowanie#p3095
Co do nowego UI to tam jest jeszcze więcej pracy ze skalowaniem także radzę się zastanowić.
Jakub27
 
Posty: 160
Rejestracja: 24 Cze 2014, 13:21
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Marcin » 07 Wrz 2016, 17:08

Jarkovsky napisał(a):Marcin, może byś wiedział dlaczego po dodaniu obiektu button i zbudowaniu tego projektu pod androida pisze że gra została zatrzymana, Unity nie wyświetla żadnego błędu a w "Game" działa wszystko bez problemu.


Dziwna sprawa. W konsoli edytora nie występuje żaden problem czy błąd? Jesteś pewny, że to wynik dodania tego przycisku do sceny? Nigdy nie spotkałem się z takim problemem na Androidzie.

Jakub27 napisał(a):http://forum.unity3d.pl/viewtopic.php?f=7&t=1034&p=3095&hilit=skalowanie#p3095
Co do nowego UI to tam jest jeszcze więcej pracy ze skalowaniem także radzę się zastanowić.


W zasadzie to zależy. Jest tam więcej opcji. Można wybrać, czy obiekt ma się skalować ze zmianą rozmiaru ekranu czy zawsze pozostawać tego samego rozmiaru. Można również ustalić, czy ma być zakotwiczony w jakimś miejscu. Ogólnie jest więcej opcji. Chcąc osiągnąć to samo w starym systemie pewnie skończyłoby się to na pisaniu własnych klas GUI, które pewnie bardzo by przypominały te wprowadzone w nowym systemie. Dodatkowo nowe UI można tworzyć w edytorze, co jest wygodniejsze np. dla level designerów, którzy nie za bardzo orientują się na programowaniu.
Marcin
 
Posty: 293
Rejestracja: 25 Lip 2016, 10:44
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Saitama » 07 Wrz 2016, 17:24

Ogólnie nowe UI jak dla mnie jest bardzo fajne. W bardzo łatwy sposób można robić interface jaki tylko się chce bez napisania ani jednej linijki kodu.
Saitama
 
Posty: 94
Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: GUI Button

Postprzez Jarkovsky » 07 Wrz 2016, 19:32

Wcześniej nie używałem tego UI i też zbudowałem grę na tą platformę i wszystko było ok, bo dodaniu właśnie tego tam mi wyskoczyło.
W konsoli nie ma żadnych błędów.
Ostatnio edytowany przez Jarkovsky 08 Wrz 2016, 20:19, edytowano w sumie 2 razy
Jarkovsky
 
Posty: 23
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 14:29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Następna

Wróć do iPhone i Android

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości