zdjęcia w grze - sposób ładowania [optymalizacja]

Tworzenie oprogramowania dla IOS i Android.

zdjęcia w grze - sposób ładowania [optymalizacja]

Postprzez athomicus » 13 Maj 2018, 06:55

hej
jeśli chcę stworzyć gierkę na komórki która będzie zawierała około 100 zdjęć ( 1 level - 1 zdjęcie - jako tekstura pod model 3d) to jaką metodologię wybrać by to w miarę sprawnie działało
1) każde zdjęcie doładowywane co plansze z Resources ?
2) atlas np.: z 10 zdjęć
3) czy porzucić 3d i robić w UI jako atlas spriteów
athomicus
 
Posty: 1
Rejestracja: 13 Maj 2018, 06:46
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: zdjęcia w grze - sposób ładowania [optymalizacja]

Postprzez patrykas1000 » 14 Maj 2018, 00:04

Jedno mogę ci powiedzieć na 100, jeżeli chcesz pokazywać obiekt 2d, jakim jest zdjęcie to nie używaj do tego elementów 3D, nawet jeżeli jest to Plane. Jeżeli jednak zdjęcie jest elementem otoczenia 3D lub 2D to możesz śmiało ustawić je jako teksturę elemetów gry, ale skoro o to pytasz, to zakładam że w twojej sytuacji lepiej abyś użył UI. Zadbaj o to by nie ładować texttur full HD na powierzchni która ma ledwie 100px wielkości, przygotuj sobie kilka rozmiarów, albo dynamicznie skaluj duże (ale to będzie kosztowało czas wczytywania )
Służę pomocą przy programowaniu w Unity3D ( C# ) lub w Javie
patrykas1000
 
Posty: 326
Rejestracja: 16 Sie 2013, 21:35
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time


Wróć do iPhone i Android

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron